مقالات

پنج دستگاه ضروری برای نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل

اگر جزو کسانی هستید که خودتان یا یکی از اعضای خانواده تان در حالت خفیف یا متوسط به بیماری کرونا مبتلا شده است ممکن است ترجیح دهید دوران نقاهت و بستری خود را در منزل سپری کنید. اما از آنجایی که علائم این بیماری به صورت ناگهانی و با سرعت زیادی پیشرفت میکنند بهتر است تمهیداتی را جهت نگهداری مناسب از بیمار مبتلا به COVID-19 در نظر بگیرید. لیست دستگاه هایی که به شما معرفی میکنیم میتوانند دوران نقاهت و درمان بیماری کرونا را تسهیل نموده و از پیشرفت سریع علائم تا حدودی جلوگیری نماید.

تب سنج

فارغ از احتمال ابتلا به بیماری کرونا بهتر است همیشه یک تب سنج در منزل یا محل کار خود داشته باشید و دمای بدنتان را به صورت مداوم بررسی نمایید. برای این کار میتوانید از دماسنج های جیوه ای استفاده نمایید یا سراغ تب سنج های لمسی و غیر لمسی دیجیتال بروید. دماسنج های جیوه ای استفاده بسیار آسانی دارند، جای زیادی اشغال نمیکنند و شرایط نگهداری خاصی ندارند. اما از نظر بهداشتی به علت برخورد با بزاق دهان این روزها طرفداران زیادی ندارد.
تب سنج های لمسی که میتوانید با قرار دادن صفحه حساس آنها در مجاورت پوست زیر بغل یا کشاله ران دمای بدن را اندازه بگیرید بیشتر برای کودکان استفاده میشوند اما نتایج دقیقی به همراه دارد.

تب سنج های دیجیتالی غیر لمسی یا لیزری این روزها بیشترین استفاده را دارند، پاسخدهی این تب سنج ها در درجه بالایی از دقت قرار دارد. گرچه قیمت این مدل تب سنج ها معمولا بیشتر از سایر مدلهای دیجیتالی است اما استفاده بهداشتی و نگهداری آسان باعث شده است این مدل تبسنج ها در دسته محبوبت ترین های بازار تجهیزات پزشکی باشند.

 

پالس اکسی متر

با داشتن یک دستگاه ضربان سنج/اکسیژن سنج میتوانید روند بیماری را به دقت تحت نظر داشته باشید و در صورت لزوم بتوانید سریعترین واکنش را نشان دهید. دستگاه های ضربان سنج خانگی با باتری قلمی کار میکنند و به برق متصل نمیشوند. لذا لازم است همیشه باتری اضافه همراه داشته باشید یا از باتریهای شارژی استفاده نمایید.
دستگاه های ضربان سنج مستقل هم در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد اما با توجه به تفاوت قیمت نه چندان قابل توجه بهتر است سراتغ مدل های دو منظوره اکسیژن سنج/ ضربان سنج بروید.

 

دستگاه بخور خانگی

دستگاه بخور خانگی هم میتواند رطوبت مورد نیاز محیط را فراهم نماید، هم تا حدودی هوای محیط را ضد عفونی نماید و مهم تر از همه تنفس را برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی تسهیل نماید. میتوانید از دستگاه بخور های سرد یا گرم انتخاب نمایید اما عموما برای نگهداری از بیمار مبتلا به کرونا بهتر است سراغ دستگاه بخور سرد بروید.

اکسیژن ساز خانگی
ممکن است فراهم کردن دستگاه اکسیژن ساز خانگی چندان آسان نباشد اما اگر خودتان یا فردی نزدیکتان به بیماری کرونا مبتلا شده است، و خصوصا اگر میزان ابتلای به بیماری در دسته متوسط تشخیص داده شده است بهتر است هرچه سریع تر سراغ تهیه اکسیژن ساز خانگی بروید. برای اینکار میتوانید زا بین مدل های موجود در بازار تجهیزات پزشکی انتخاب نمایدد و یا سراغ موسسات و ارگانهایی بروید که دستگاه را به صورت امانی در اختیارتان قرار میدهند.

ماساژور برقی
برای کاهش بدن درد بیمار مبتلا به کرونا بهتر است از تشک برقی و یا دستگاه های ماساژور برقی کمک بگیرید. این دستگاه و با ایجاد گرمای مطلوب و تحریک گیرنده های حسی ناحیه دردناک، باعث فرونشینی درد موضعی میشود و میتواند دوران نقاهت و درمان بیماری را قابل تحمل نماید.از آنجا که بهتر است فاصله اجتماعی با فرد مبتلا رعایت شود بهتر است از ماساژورهای برقی انتخاب نمایید که خود فرد به تنهایی قادر به استفاده از آنها باشد.

1 دیدگاه در “پنج دستگاه ضروری برای نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل

  1. مهران گفت:

    مطلب خیلی مفید بود. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *