مقالات

محلول لنز چیست

محلول لنز چیست؟

محلول لنز با از بین بردن تجمع پروتئین و مواد زائد از لنز های شما از چشمان شما محافظت می کند.

 

اگر طبق دستور چشم پزشک لنزهای خود را به درستی ضدعفونی یا تمیز نکنید،چشمان شما ممکن است دچار سوزش یا حتی عفونت شود. به همین دلیل بسیار مهم است که همیشه محلول لنز در دسترس داشته باشید .

محلول های لنز می توانند حاوی مواد ضد عفونی کننده، سورفکتانت، محلول مرطوب کننده و نگهدارنده باشند. اما چگونه این مواد به مراقبت از لنزهای شما کمک می کنند؟

ضد عفونی کننده ها: مواد ضد عفونی کننده می توانند میکروب هایی را که ممکن است باعث عفونت چشم شوند، از جمله یکی از مهم ترین موارد، کراتیت، از بین ببرند.

سورفکتانت ها: سورفکتانت ها به پاک کردن باقی مانده های چسبیده به سطح لنز (بدون آسیب رساندن به خود لنز) کمک می کنند.

محلول‌های مرطوب‌کننده: این محلول‌ها مطابق با نام خود، لنزهای شما مرطوب و راحت نگه میدارند.

نگهدارنده ها: نگهدارنده ها به سادگی عمر مفید محلول لنز شما را طولانی می کنند تا بتوانید از همان بطری استفاده کنید – اما به تاریخ انقضا توجه کنید.

 

انواع مایع لنزها:

هر نوع مایع لنز دارای هدف مشخصی است که متناسب با انواع مختلف لنزها باشد. توجه به این نکته مهم است که برخی از محلول ها هرگز نباید با لنزهای خاص استفاده شوند، زیرا ممکن است به لنز آسیب برسانند و یا به چشم شما آسیب برسانند.

با اپتومتریست خود در مورد بهترین محلول لنز برای شما، بسته به نوع لنز و نیازهای چشمی خود صحبت کنید.

1.محلول پاک کننده روزانه

2.محلول چند منظوره

3.محلول پراکسید هیدروژن

نحوه ی استفاده از محلول لنز:

-تمیز کردن : هر زمان که لنزهای خود را بیرون می آورید یا میخواهید آن ها را در چشم بگذارید، باید آنها را با محلول با استفاده از روش مالش و آبکشی تمیز کنید.

-ذخیره سازی : هنگامی که لنزهای خود را در جعبه ذخیره سازی تمیز خود قرار می دهید، هر لنز باید در یک چاه محلول کوچک قرار گیرد. همیشه چاه ها را کاملاً پر کنید و مطمئن شوید که لنزها کاملاً در آب فرو رفته اند. هر بار که لنزهای خود را کنار می گذارید از محلول تازه استفاده کنید.

خرید مایع لنز چشمی مقرون به صرفه 👀

اگر از محلول لنز استفاده نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر از محلول لنز برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و نگهداری لنزهای خود استفاده نکنید، چشمان خود را در معرض خطر عفونت و اذیت قرار می دهید. لنزها می توانند کثیفی، باکتری ها و روغن را از دستان شما یا محیط اطراف خود جذب کنند و همچنین می توانند پروتئین طبیعی را از سطح چشم شما ذخیره کنند.

از آنجایی که لنزها درست روی چشم شما قرار می گیرند، به راحتی می توانند میکروب ها را منتقل کنند یا آشغال ها را به قرنیه بمالند و باعث تحریک و ساییدگی شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *