مقالات

همه چیز درباره ی تزریق ژل

ژل فیلر

همه چیز درباره ی تزریق ژل

در طول تاریخ، زیبایی برای انسان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و مردم همواره از روش های مختلفی برای زیباسازی خود و رفع عیب های صورت و بدن استفاده می کرده اند. یکی از مواردی که در زیبایی و شادابی پوست، فرم دهی به صورت و بدن تاثیر بسزایی دارد، تزریق ژل و فیلر است.

با افزایش سن، بافت‌های پوست نازک‌تر می‌شوند و خطوط صورت که معمولاً در اطراف بینی، دهان، چشم‌ها و گونه‌ها دیده می‌شوند، عمیق‌تر شده و به چین و چروک‌های آشکار تبدیل می‌شوند.

تزریق ژل یا استفاده از روش های دیگر تزریق فیلرهای پوستی می تواند این حجم از دست رفته و چین و چروک های صورت را صاف کند. البته رفع چین و چروک تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است و می توان از آن برای افزایش حجم لب، لیفت ابرو، رفع گودی صورت و … استفاده کرد.

 

انواع ژل از نظر ماندگاری

معمولا نتیجه تزریق ژل در جلسه اول مشخص می شود و به همین دلیل این محصول زیبایی در بین افراد محبوبیت بیشتری دارد. در هنگام تهیه ژل و فیلر باید توجه داشت که ژل خریداری شده علاوه بر استانداردهای لازم باید مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا. (FDA) نیز باشد

به طور کلی انواع ژل از نظر ماندگاری به سه گروه تقسیم می شوند:

ژل موقت: ژل موقت حاوی هیالورونیک اسید، کلاژن، چربی بدن و هیدروکسید کلسیم است. این ژل برای افزایش حجم لب ها، گونه ها و فرم دادن به سایر قسمت های بدن استفاده می شود..

ژل نیمه دائمی: این دسته از ژل ها بیشتر برای پرکردن خطوط عمیق صورت و درمان افتادگی استفاده می شوند. توجه داشته باشید که فیلرهای نیمه دائمی بعد از چند هفته نیاز به ترمیم دارند.

ژل دائمی: پرکننده های دائمی در برندهای مختلف تولید می شوند. اما فقط تعداد محدودی از آنها توسط FDA ایالات متحده تایید شده است. تخلیه پرکننده های دائمی کمی سخت است و عوارض جانبی بیشتری مانند عفونت برای فرد به همراه دارد. بنابراین استفاده از آن برای هرکس توصیه نمی شود.

تزریق ژل فیلر چیست؟

به دلیل هزینه های مناسب و عوارض بسیار کم، سالانه بیش از 1 میلیون مرد و زن از این روش درمانی برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند. جالب است بدانید که تزریق فیلرهای پوستی پس از تزریق بوتاکس، رایج ترین روش جوانسازی پوست در جهان است.

کاربردهای تزریق ژل:

جوانسازی پوست و کاهش علائم پیری از دیگر کاربردهای تزریق فیلر است.

با کمک انواع ژل ها می توانید حجم نواحی مختلف بدن از جمله سینه، ران، چانه، گونه ها، باسن و لب ها را افزایش دهید.

  .یکی از کاربردهای جالب تزریق ژل، جوانسازی پوست دست و پا است

. تزریق فیلرهای مختلف نیز در زیبایی بینی و فرم دهی آن موثر است

گاهی بنا به نظر پزشک می توان از این ژل ها برای افزایش حجم کل صورت و ترمیم آن استفاده کرد.

. یکی از کاربردهای تزریق فیلر رفع گودی، چین و چروک، سیاهی دور چشم، افتادگی پلک است

. ژل ها همچنین می توانند زخم های پوسته پوسته را درمان کنند

کلیک کتید تعریف جهانی ژل فیلر

مزایای تزریق ژل

. استفاده از بسیاری از ژل ها برای افراد بالای 18 سال مجاز است

. ژل ها کاربرد وسیعی در جوانسازی و اصلاح فرم صورت و بدن دارند

. این محصول هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است

. استفاده از ژل به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی طرفداران زیادی دارد

تزریق فیلر نیازی به بیهوشی، جراحی، بیمارستانی ندارد و بدون درد و خونریزی در کمتر از یک ساعت توسط پزشکان ماهر انجام می شود. 

از آنجایی که اکثر پزشکان از داروهای بیهوشی استفاده می کنند، در طی این روش دردی احساس نخواهید کرد.         

دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است و بهبودی در کمتر از دو هفته حاصل می شود. حتی افراد می توانند بلافاصله پس از تزریق به فعالیت های روزانه خود بپردازند.

.ماندگاری انواع فیلرها و ژل ها بالاست و ممکن است تا 18 ماه ماندگاری داشته باشد

.تزریق فیلر با عوارض و خطرات کمی همراه است

. فیلرهای تزریقی را می توان در هر زمان اصلاح کرد

انتخاب انواع مختلف ژل برای جوانسازی، حجم یا زاویه نسبت به جراحی پلاستیک ارزان تر، کم خطرتر و مقرون به صرفه تر است.

.نتایج فوری پس از ده دقیقه در این روش به وضوح قابل مشاهده است

. نتایج تزریق فیلر بسیار ظریف و طبیعی است

 

معایب تزریق ژل

به طور کلی تزریق ژل معایب زیادی ندارد مگر اینکه این عمل زیبایی توسط افراد کم تجربه و غیر قابل اعتماد انجام شود.

اعتماد به هر مکانی غیر از کلینیک های معتبر و پزشکان معروف ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای مردم به همراه داشته باشد.

 

این عوارض عبارتند از :

آسیب عصبی، آسیب بافتی، درد و خونریزی شدید، کبودی و قرمزی خطرناک و غیرعادی، ماندگاری کوتاه مدت، عدم تقارن و ناهمواری بافت درمان شده، برآمدگی ژل زیر پوست، عفونت، واکنش آلرژیک و حرکت ژل در زیر پوست.

 

عوارض جانبی تزریق ژل

برخی از مهمترین عوارض جانبی تزریق فیلر شامل تورم موقت تا دو روز، درد خفیف، خارش، قرمزی و التهاب خفیف چند ساعته و خونریزی در محل تزریق است. این موارد هیچ خطری برای کسانیکه ژل تزریق میکنند ایجاد نمی کند، اما در صورت تداوم عوارض، باید بلافاصله موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در این موارد پزشک داروهایی را تجویز می کند که باید به موقع مصرف کنید.

درصورت تمایل برای حذف ژل، گاهی اوقات ژل ها را می توان با کمک آنزیم هیالورونیداز حذف کرد. در بیشتر موارد، پزشکان توصیه می کنند که به جای استفاده از آنزیم، بیمار منتظر باشد تا ژل به تدریج از بین برود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *